Information från Telia

Just nu pågår förhandlingar mellan oss på Telia och en av våra leverantörer av tv-kanaler, Discovery.

Om vi inte kommer överens finns det risk för att vi inte får sända vissa kanaler från och med den 8 juni. Denna information kommer meddelas våra tv-kunder direkt. Vi vill med detta mail bara ge er en förhandsinformation om läget om ni skulle få frågor från era boende.

Vi vill att våra kunder ska ha en enkel tv-tjänst med allt innehåll samlat på ett ställe, kunna se på tv när som helst och på den skärm som man föredrar. Det nya avtalet som Discovery erbjuder är en försämring av detta – det begränsar tillgången till innehållet och hur man kan se det för våra kunder. Det försvårar också våra möjligheter att ge våra kunder en ännu mer flexibel tv-upplevelse i framtiden.

Vi tror på Tv från Telia och att det finns en anledning till att vi år efter år har Sveriges nöjdaste tv-kunder. Därför går vi inte med på det nya avtalet som det ser ut idag utan fortsätter att förhandla med Discovery.

Om vi inte kommer överens om ett nytt avtal får vi inte sända nedan kanaler* från och med den 8 juni 2017, men vi jobbar beslutsamt för att det inte ska ske.

Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Eurosport 1, Eurosport 2, Discovery, Discovery Science, Discovery World, ID, TLC, Animal Planet.
Detta gäller även motsvarande HD-kanaler.

Vi meddelar nu våra slutkunder om ovan och hänvisar dem till telia.se/tvinfo där den senaste informationen om läget kommer att finnas och uppdateras kontinuerligt. Här förklarar vi också mer om varför detta sker, vad man får istället och ger svar på vanliga frågor. Får ni frågor är det till telia.se/tvinfo som ni hänvisar.

Har du ytterligare frågor är du såklart välkommen att kontakta din ordinarie kontaktperson hos oss.

Hälsningar
Telia

*Även om ni har ett gruppavtal för tv som inte omfattar dessa kanaler så kan vissa av era boende ha köpt till de berörda kanalerna och vi vill därför informera er.