Nycklar, lås & porttelefon

Här passar dina nycklar och taggar 

  Nyckel med inbyggd tagg (2 st)  Taggar (3 st) 
Porten till trapphuset  JA  JA 
Dörren mellan trapphus och källare  JA  JA 
Dörren till ditt källarförråd  JA   
Dörren till matkällaren  JA   
Cykelrummet  JA  JA 
Barnvagnsrummet  JA  JA 
Tvättstugan  JA  JA 
Grovsoprummet  JA  JA 
Hushållsavfallstunnorna  JA  JA 
Extra hyrt förråd JA 

De nya nycklarna är elektroniska. Om du får problem med nyckeln och den inte fungerar där den ska så prova en gång till. Får du återkommande problem mejla styrelsen eller ring och berätta vilken dörr du har problem med och vilken av dina nycklar det gäller, styrelsen@hannarydh.se .

Tagg för boende med funktionsnedsättning
För boende med funktionsnedsättning finns möjlighet att köpa en trådlös radionyckel för styrning av dörrautomatiken som sitter på porten. Denna beställs i formuläret nedan.

Porttelefon
På porttelefonen i porten bläddrar besökaren fram dig och klickar på ring. Då rings det telefonnummer upp som du själv har anmält till styrelsen.

När du svarar kan du prata med din besökare. För att öppna dörren trycker du på knappen 5 på telefonen och avslutar samtalet.

Porttelefonen fungerar mellan 6-21, övrig tid kan besökare kontakta dig om de kan ditt telefonnummer som du har registrerat i porttelefonen.

Avfall
Hushållsavfallstunnorna på parkeringen är låsta. Det betyder att du antingen behöver nyckeln med inbyggd tagg eller en av taggarna för att öppna luckan.

Grovsoprummet har tidigare varit låst men nu använder du antingen någon av nycklarna eller taggarna för att öppna denna och kommer vara tillgängligt mellan kl 6-22

Tvättstuga
Tvättstugan bokas digitalt. Du kan boka på 3 olika sätt. 

  1. I bokningspanelen i tvättstugan. 
  2. I datorn direkt via föreningens hemsida.
  3. I mobiltelefonen i appen Aptus Home. 

För att boka tid i panelen i tvättstugan behöver du ha med dig antingen din nya nyckel eller någon av taggarna.

På hemsidan   http://tvattstuga.hannarydh.se   kan du boka tvättstugan online. 

  • Användarnamnet är ditt lägenhetsnummer, dock 3-sifrigt.
    Ex. ”025” om du har lägenhetsnummer 25. 
  • Har du inte ditt lösenord, kontakta styrelsen per mejl eller telefon.

För bokning i appen använd ovan nämnda inloggningsuppgifter men denna adress,
http://aptus.sakerhetsintegrering.se/langpannan/aptusportal/ 

Beställning av nya nycklar och taggs
För att beställa nya nycklar eller taggs görs detta per mejl till styrelsen. Uppge ditt namn, kontaktuppgifter och lägenhetsnummer tillsammans med vad du vill beställa.

En ny nyckel med inbyggd tagg kostar 400 kr, en ny tagg kostar 200 kr och tagg för trådlös styrning av dörrautomatik på porten kostar 600 kr. Dessa kommer att debiteras på din kommande avi.

Onlinebeställningen för nycklar finner du här.

Förändringar av kontaktuppgifter för porttelefon
För att ändra uppgifterna behöver du kontakta styrelsen och fylla i en skriftlig beställning för detta. Enklast är att använda onlinebeställningen nedan.

Onlineändringsanmälan för porttelefonen finner du här.

För dig som vill beställa via papper finns PDF beställningsblankett att ladda ner här
Beställningsblankett för utskrift för beställa extra nycklar och taggs eller ändra kontaktuppgifter i porttelefonen.